საავიაციო ინდუსტრიის გიგანტი Boeing-ი ფოკუსირებულია წარმოების პროცესების სტაბილიზაციაზე, უსაფრთხოებისა და ხარისხის სტანდარტების გამკაცრების პარალელურად. ეს სტრატეგიული ნაბიჯი ემსახურება კომპანიის მომავალ ინდუსტრიულ ზრდასა და კონკურენტუნარიანობის აღდგენას. როგორც კომპანიის კომერციული თვითმფრინავების აღმასრულებელმა დირექტორმა, სტეფანი პოუპმა, განაცხადა, Boeing-ი ჯერჯერობით არ ჩქარობს წარმოების ტემპის მკვეთრად გაზრდას, სანამ სისტემა სრულ მზადყოფნას არ მიაღწევს.
737 და 787: მიმდინარე წარმოების სტაბილიზაცია
737 Max-ის ლიმიტების მოხსნა და მიმდინარე მაჩვენებელი
Boeing-ი ამჟამად ცდილობს, დააბალანსოს წარმოების მოთხოვნილება და უმკაცრესი ხარისხის კონტროლი. გასულ თვეში, მარეგულირებლებმა – კერძოდ, ფედერალურმა საავიაციო ადმინისტრაციამ (FAA) – კომპანიას ნება დართეს, 737 Max-ის წარმოება გაეზარდა თვეში 42 ერთეულამდე, რითაც შემსუბუქდა 2024 წლის იანვარში ფრენის დროს მომხდარი ინციდენტის შემდეგ დაწესებული თვეში 38 თვითმფრინავის ლიმიტი.
პოუპის თქმით, მიმდინარე მიზანია ამ დონეზე (თვეში 42 ერთეული) სტაბილიზაცია და FAA-სთან შეთანხმებული ექვსი საკვანძო მიზნის შესრულება. ეს მოიცავს მიმწოდებლის დეფიციტის ეფექტურ მართვას და არასტანდარტული სამუშაოების (non-conforming work) კონტროლს. ეს სტაბილიზაცია უმნიშვნელოვანესია საწარმოო პროცესების გამართვისა და უსაფრთხოების კულტურის გასაძლიერებლად.
787 Dreamliner-ის ზრდის ტრაექტორია
ფართოკორპუსიანი თვითმფრინავების სეგმენტში, Boeing-ი ასევე ზრდის ტემპს. კომპანია მზად არის, 787 Dreamliner-ის წარმოება თვეში 8 ერთეულს მიაღწიოს. ამ მოდელზე გლობალური მოთხოვნა მაღალია, რის გამოც ზრდის ეს ტემპი სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია კომპანიის ფინანსური მაჩვენებლებისთვის.
ზრდის შემდეგი ეტაპები: „როცა სისტემა მზად იქნება“
სამომავლო მიზნები და სიფრთხილის ზომები
Boeing-ის მთავარი აქცენტი ხარისხის წინსვლაზეა. სტეფანი პოუპმა განმარტა, რომ შემდეგი ეტაპების მიღწევა არ არის განსაზღვრული კონკრეტული თარიღით, არამედ დამოკიდებულია საწარმოო სისტემის მზადყოფნაზე.
- 737 Max-ის შემდეგი ეტაპი: თვეში 47 ერთეული.
- 787 Dreamliner-ის შემდეგი ეტაპი: თვეში 10 ერთეული.
პოუპის გზავნილი მკაფიოა: „ვერ დავასახელებ კონკრეტულ თარიღს… ჩვენ გავზრდით ტემპს, როცა სისტემა მზად იქნება ტემპის გასაზრდელად.“ ეს მიდგომა მიანიშნებს პრიორიტეტის მკვეთრ გადაწევაზე უსაფრთხოების მხარეს, წარმოების სიჩქარის ხარჯზე.
ახალი საწარმოო ხაზის მომზადება
მზარდი მოთხოვნის დასაკმაყოფილებლად, განსაკუთრებით ვიწროკორპუსიან თვითმფრინავებზე, Boeing-ი ამზადებს ახალ „ჩრდილოეთის ხაზს“ (Northern Line) ევერეტის ფართოკორპუსიანი თვითმფრინავების ქარხანაში (ვაშინგტონი). ეს ხაზი, რომელიც რენტონის ისტორიულ ქარხანას დაემატება, საჭირო გახდება მას შემდეგ, რაც Boeing-ი მიაღწევს პანდემიამდელ მაქსიმალურ დონეს — თვეში 52 ერთეულ 737-ს. ეს გაფართოება წარმოადგენს კომპანიის გრძელვადიან ვალდებულებას, დააკმაყოფილოს ავიაკომპანიების მასშტაბური მოთხოვნები.
კონკურენტული გარემო: Airbus-ის გამოწვევა
Boeing-ი ინდუსტრიული თვალსაზრისით კვლავ ჩამორჩება ევროპელ კონკურენტს, Airbus-ს. ეს ჩამორჩენა განპირობებულია ორი ძირითადი ფაქტორით:
- Airbus A321neo-ს წარმატება: ევროპული კონკურენტის მაღალი მოთხოვნა ვიწროკორპუსიან A321neo მოდელზე.
- 737-ის სერიაზე არსებული ხარვეზები: უსაფრთხოებისა და საწარმოო ხარვეზებმა შეაფერხა Boeing-ის წარმოების ტემპი.
Airbus-ი ამჟამად თვეში 63 ერთეულ A320neo ოჯახის თვითმფრინავს აწარმოებს და გეგმავს, 2027 წლისთვის ეს მაჩვენებელი თვეში 75 ერთეულამდე გაზარდოს. ამ მონაცემების ფონზე, Boeing-ის სტაბილიზაციისა და ხარისხის გაუმჯობესების სტრატეგია კრიტიკულად მნიშვნელოვანია გრძელვადიან პერსპექტივაში კონკურენტუნარიანობის შესანარჩუნებლად.
Boeing-ი იმყოფება გარდამავალ ფაზაში, სადაც უსაფრთხოება და ხარისხი პრიორიტეტულია წარმოების მოცულობაზე. სტეფანი პოუპის განცხადება ნიშნავს, რომ კომპანია კონცენტრირებულია სისტემების გამართვაზე, ვიდრე დაუყოვნებლივ ტემპის აწევაზე. 737-ისა და 787-ის მიმდინარე დონეზე სტაბილიზაცია და FAA-სთან შეთანხმებული მიზნების შესრულება უმნიშვნელოვანესი ნაბიჯებია, რათა Boeing-მა აღიდგინოს საზოგადოების ნდობა და მოემზადოს ინდუსტრიული ზრდის მომავალი ეტაპებისთვის.
უსაფრთხო და იაფი ფრენებისთვის
დაგვიკავშიდით: 568 21 27 18


