გლობალური მოთხოვნა – სტაბილური ზრდის გაგრძელება
IATA-ს ბოლო ანგარიშის მიხედვით:
მოთხოვნა (RPK) 2024 წლის ოქტომბერთან შედარებით 6.6%-ით გაიზარდა.
ეს მაჩვენებელი მიუთითებს, რომ ადამიანების მოგზაურობის სურვილი და ბიზნეს ფრენების აქტიურობა სტაბილურად ბრუნდება პანდემიამდელ დონეებზე.
ტევადობა (ASK) ასევე გაიზარდა – 5.8%, რაც აჩვენებს, რომ ავიაკომპანიებმა დამატებითი ადგილები და მარშრუტები ჩართეს მოთხოვნის დასაკმაყოფილებლად.
დატვირთვის ფაქტორი (Load Factor) – ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი ინდიკატორი ავიაკომპანიებისთვის – 84.6%-ს მიაღწია, რაც წინა წელთან შედარებით 0.7 პროცენტული პუნქტით მეტია.
მაღალი დატვირთვის ფაქტორი ნიშნავს მყარ შემოსავლებს და ოპერაციულ ეფექტურობას, რაც სექტორის მდგრადობის ნიშნად ითვლება.
უილი უოლშის შეფასება – „ოქტომბერი იყო გამორჩეულად ძლიერი თვე“
IATA-ს გენერალური დირექტორი, უილი უოლში, აღნიშნავს, რომ ოქტომბერში მიღწეული შედეგები განსაკუთრებით ოპტიმისტურია.
მისი თქმით:
ავიაკომპანიებმა აჩვენეს არჩევითი ზრდა პრაქტიკულად ყველა რეგიონში;
ჩრდილოეთ ამერიკის ავიაკომპანიების საერთაშორისო ტრაფიკი 4.5%-ით გაიზარდა, რაც სტაგნაციის რამდენიმე თვის შემდეგ პოზიტიურ შემობრუნებად მიიჩნევა;
მგზავრების აქტივობის მკვეთრი მატება მიუთითებს, რომ მსოფლიო ტურიზმი და ბიზნეს მოგზაურობა სწრაფად უბრუნდება ნორმალურ რეჟიმს.
საერთაშორისო ტრეფიკის ზრდა – 8.5% წლის ჭრილში
IATA-ს მონაცემებით, მხოლოდ საერთაშორისო RPK-ის ზრდამ 8.5% შეადგინა. დატვირთვის ყველა მაჩვენებელი გაუმჯობესებულია, გარდა ამერიკის კონტინენტისა, სადაც ზრდა შედარებით ზომიერია.
რეგიონული დაყოფა – ვინ იზრდება ყველაზე სწრაფად?
ახლო აღმოსავლეთი – 10.7% ზრდა
- რეგიონმა აჩვენა ყველაზე მაღალი ზრდა მთელ მსოფლიოში.
- ეს ნაწილობრივ დაკავშირებულია გასული წლის შედარებით დაბალ ბაზასთან, თუმცა საერთო ტენდენცია მაინც ძლიერი ზრდისკენ მიუთითებს.
- რეგიონული ჰაბები, როგორც დოჰა და დუბაი, კვლავ უნდა ჩაითვალოს გლობალური ავიაციის ერთ-ერთ მთავარ ძრავად.
აზია–წყნარი ოკეანის რეგიონი – 10.9% ზრდა
- განსაკუთრებით მაღალია ტრაფიკი ქვეყნებს შორის, როგორიცაა ჩინეთი, იაპონია, სამხრეთ კორეა და ვიეტნამი.
- შიდა რეგიონალური ფრენების აღდგენა და ეკონომიკური აქტივობის გაძლიერება უშუალოდ აისახა საერთაშორისო ნაკადზეც.
აფრიკა – 7.3% ზრდა
ევროპა – 7.4% ზრდა
ლათინური ამერიკა – 7.2% ზრდა
ჩრდილოეთ ამერიკა – 4.5% ზრდა
- ზრდა შედარებით ზომიერია, მაგრამ მაინც პოზიტიური.
- ტრანსატლანტიკური მიმართულება – ჩრდილოეთ ამერიკა–ევროპა – გაიზარდა 3.8%-ით, რაც კვლავ ერთ-ერთ ყველაზე მაღალშემოსავლიან დერეფნად რჩება.
მომავალი პროგნოზები – როგორი იქნება ნოემბერი და დეკემბერი?
უილი უოლშის შეფასებით, წლის დარჩენილი პერიოდის პროგნოზები „მხნეობის მომცემია“. IATA მიიჩნევს, რომ ავიაციის სექტორი წელს სტაბილური ზრდით დაასრულებს.
ნოემბერი – დაგეგმილი ტევადობა გაიზრდება 3.6%-ით.
დეკემბერი – ტევადობის ზრდა მოიმატებს 4.7%-მდე, რადგან საახალწლო პერიოდი ტრადიციულად ერთ-ერთი ყველაზე აქტიურია ტურიზმისთვის.
ეს ნიშნავს, რომ ავიაკომპანიები ელოდებიან როგორც ინტენსიურ დასასვენებელ მოგზაურობას, ისე წლის ბოლოსთვის დაგროვილი ბიზნეს ფრენების განმეორებით გააქტიურებას.
ეკონომიკური გაურკვევლობის მიუხედავად, ავიაცია რჩება ერთ-ერთ ყველაზე სტაბილურ სექტორად
მიუხედავად გლობალური ეკონომიკური გამოწვევებისა – ენერგომატარებლების ფასების მერყეობა, გეოპოლიტიკური ცვლილებები, ინფლაცია – საჰაერო მოგზაურობა კვლავ ერთ-ერთ ყველაზე მდგრად მიმართულებად გამოცხადდა.
IATA მოუწოდებს სახელმწიფოებს:
- ხელი შეუწყონ სექტორის სტაბილურ განვითარებას,
- შეამცირონ რეგულაციური ტვირთი,
- გაზარდონ ავიაციის ინფრასტრუქტურის ხელმისაწვდომობა, რადგან მოთხოვნა აშკარად აღემატება ბევრ რეგიონში არსებულ შესაძლებლობებს.
Avia.ge – 8 წელი თქვენს სამსახურში! საიმედო პარტნიორი მოგზაურობაში.
დაგვირეკე: 551 907 907


